سید محمد میرزمانی

مدیر مسئول آموزشگاه اورنگ

سید محمد میرزمانی

مدیر مسئول آموزشگاه اورنگ

محمد میرزمانی متولد ۱۳۳۵ تهران، از دوران نوجوانی‌ با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاس‌های کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران (سابق)، آواز جمعی را نزد خانم ژاله فریدی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زنده یاد رضا زاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت.

با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران، به رهبری گلنوش خالقی، به عضویت این گروه انتخاب شد و بعد از مدتی به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر (آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، دکتر مصطفی کمال‌پور تراب (هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و خانم اقدس پور تراب(پیانو) را فرا گرفت.

در سال 1359 فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ « تلاش » با صدای رشید وطن دوست آغاز کرد.
وی از سال 1372 ـ 1369 رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده دار بوده و تدریس در دانشگاه صدا و سیما، هنرستان عالی موسیقی و دیگر مراکز فرهنگی و هنری از دیگر فعالیتهای اوست.
ایشان ساخت موسیقی نزدیک به 50 فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان را در کارنامه کاری خود دارند که از جمله معروفترین آنها می‌توان به موسیقی فیلم شوکران (برنده درنای بهترین موسیقی متن جشنواره فیلمهای خانوادگی ارومیه و سریال کوچک جنگلی (به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.
او کاندیدای بهترین موسیقی متن (دست نوشته‌ها به کارگردانی مهرزاد مینویی) در پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر - ۱۳۶۵ و کاندیدای بهترین موسیقی متن (دیده‌بان به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا) در هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر - ۱۳۶۷ بوده است. سمفونی فلسطین و منظومه سمفونی شهید مطهر از آثار سمفونیک اوست.
وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از 50 اثر با کلام و بی کلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است.
از آلبومهای انتشار یافته او می‌توان به وصال یار، صدای شاعر، عطش و آتش، رنگین کمان عشق و وداع اشاره کرد.
ایشان به خاطر ارائه آثار متعدد، بارها از طرف نهاد و سازمانها مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته اند
از جمله فعالیتهایشان در حوزه مدیریت فرهنگی؛ مدیریت کل تولید مرکز موسیقی صدا و سیما، مدیریت کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست هیئت مدیره خانه موسیقی ایران و دیگر مراکز فرهنگی و هنری می‌باشد.