کیوان ساکت آهنگساز، نوازندهٔ تار و سهتار و نویسنده ایرانی در سال 1340در مشهد به دنیا آمد. او که در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر چشم به جهان گشوده بود از همان عنفوان کودکی با موسیقی و نقاشی انس گرفت. او در نقاشی از محضر اساتیدی چون صادق پور، پیراسته و دوّلّو بهره جست و از آنجا که به موسیقی علاقه ویژه ای داشت، تحت نظر دایی خود منوچهر زمانیان که در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان مشغول بود، به یادگیری دروس و مبانی موسیقی پرداخت و تعلیم ساز تار را آغاز نمود.
کیوان ساکت آموزش موسیقی را با جدیت دنبال کرد. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تکنواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساختههای پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری.
از دیگر اقدامات وی در زمینه موسیقی تاسیس گروه وزیری در سال ۱۳۷۵ بود. او به همراه این گروه کنسرت ها و آثار موفق زیادی را رقم زده است. از فعالیت های دیگر ایشان، تاسیس ارکستر بزرگ کیوان ساکت می باشد که تا به حال کنسرت های زیادی را در تهران برگزار کرده است. وی همچنین با اجرای کنسرت های مختلف در داخل و خارج از کشور آثار زیادی را از خود به یادگار گذاشته است.
از آثار شاخص کیوان ساکت می توان به آلبوم های جامه دران، سبکبال، ای وطن، آشنایی با آواز دشتی، فسانه، دیدار شرق و غرب، قاصدک، شرق اندوه، بی کاروان کولی، شبی با خورشید، یادگار خون سرو، زندگی، نغمه مهر، می تراود مهتاب و در سایه سار بید اشاره کرد. از آثار مکتوب او هم می توان ۱۲ جلد برای تار و سه تار، تار و سه تار بنوازیم، سبکبال، ده تمرین ده اتود، با موج تا کرانه، حرکت دائمی، چرخ نیلوفری، هشت آهنگ معروف جهان، در سایه سار بید و غیره را نام برد.
شیوه مضزاب زنی ساکت منحصر به خودش بوده و از مهارتهای وی اجرای سرعتی قطعات است . او علاقه بسیاری به اجرای قطعات بزرگ موسیقی کلاسیک دارد. او همچنین کوشیده است تا نگرشی علمی تر به موسیقی و نوازندگی ایرانی داشته باشد و نیز در نواختن تار و ابداع تکنیکهای نو ابداعات و تغییراتی ایجاد کند .